Moderator: Moderatorer

#1212830
Tog in min ny- och återköpta S70 som jag bytte bort för 10 år sedan i garaget för en tvätt och koll. Banne mig i stort sett samma fina skick fortfarande, 27 000 mil, inte tillstymmelse till slitage av klädseln, dock behövs lite rengöring av densamma. Lacken är i kanonskick och kommer att bli som ny efter polering!
Finns en rostblemma i överkant av vindrutan, lätt fix, men i övrigt en fin bil som efter nästa helg kommer att vara nyservad med olja och filter och med en ny styrled höger fram, nytt ändrör och en svetslagning av mellandämparen, skumtvätt av klädsel och maskinpolering av lack!

Mike
Användarvisningsbild
av SvenB
#1212840
Gjorde min årliga Billingehusresa i helgen. Och nog tusan kom det snö, ganska mycket, natten mellan lördag och söndag. Det slår aldrig fel att det blir så motsvarande helg så gott som årligen.
Billingesnö.JPG
Billingesnö.JPG (1.65 MiB) Visad 10152 gånger
#1212885
fjohan82 skrev:Kom över 4st 17" Balder idag för en mkt bra peng.
Undra bara vad jag ska med dessa till... :roll:
Får citera dig i detta ärende. :wink: Stod inte ut att ha 16" Oden som vinterfälgar så slog till på en uppsättning 17" Twin Engine fälgar istället, kanske vet någon vad de heter? Mycket fina Continental contiviking 6 235/45 på. Känns inte som att de kommer vara riktigt lika sladdriga som de andra 205/55 men vi får väl se :)

Får väl putsa på de i dagarna och förhoppningsvis byta inom kort.

*puh*, blir ännu en sak att sälja nu när 16" ska bort :P
IMG_3499.JPG
IMG_3499.JPG (630.96 KiB) Visad 9709 gånger
#1212902
jimlindeborg skrev:Lekt med den nya hetvattentvätten, vilket monster :D
Monster var det verkligen :) Synd man inte har dig som granne ;)

grillchips skrev:Sluta genast upp med att göra mig sugen på att köpa nya vinterhjul! :lol:
Nästan så man faktiskt vill att du ska sikta in dig på nästa projekt istället, eller näe, öppna inte blocket appen, öööppnnaaa iiinteee.... :mrgreen:
Vad hade du för hjul? Du får lägga till garagetråden i signaturen så man lättare kan påminna sig :)
#1212917
Apropå vinterfälgar så kom jag på att jag bytte ju faktiskt centrumkapslarna.
Bilen går i övrigt väldigt bra. Hakka R2 är väldigt tysta. Den 23/11 ska bilen in på service. Insidan måste snyggas till idag måndag efter att sambon kommit hem från jobbet. Utsidan ska tvättas på onsdag. Torsdagsmorgonen kl 07 servas bilen. Behöver även lägga en omgång med Aquapel på vindrutan.

En bild på hjulen med nya centrumkapslar. Hmm... måste ha tagit bilden fel... Rostiga bromsok är inte snyggt.

Bild
#1212958
Micce1980 skrev: Nästan så man faktiskt vill att du ska sikta in dig på nästa projekt istället, eller näe, öppna inte blocket appen, öööppnnaaa iiinteee.... :mrgreen:
Vad hade du för hjul? Du får lägga till garagetråden i signaturen så man lättare kan påminna sig :)
Ha! ;)
Har pushnotiser påslaget för objekt x och y i Blocket-appen. Så vi får se, emellanåt dyker det upp ett gäng klart intressanta objekt. ;)
Kör med Volvos Isis-fälgar, 195/65/15 tror jag det är, standardhjulen på bilen som fick bli vinterpuckar vid köp eftersom jag inte fick med vinterhjul. :cry:
  • 1
  • 828
  • 829
  • 830
  • 831
  • 832
  • 1845

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom