Moderator: Moderatorer

#1234186
Så var det den 22/2. Idag har jag haft min V60 i ett år.
Vad har vi hunnit med? Vi har kört 3717 mil, slitit ut en uppsättning sommardäck och besökt 6 länder.
Största problemet har varit en stum bromspedal i vissa lägen (när bilen ska startas), men detta är åtgärdat på garantin.
Bilen står i detta nu på verkstan för att få Polestar Performance Chassit och en avtagbar dragkrok monterat.
Ska bli riktigt intressant att se hur mycket skillnad det blir mot standardchassit.
Fick denna hyrbilen, totalt igenfrusen men när jag väl fick rull på den gick den ganska bra. Komfortabel men lite svajig med dessa hjulen dock...
XC90.JPG
XC90.JPG (169.86 KiB) Visad 2621 gånger
#1234304
Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
#1234370
fjohan82 skrev:Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
Gah! Hade ju varit riktigt skojsigt att testa. Fint att du blev (tok)nöjd(?) :mrgreen: :-)-)
#1234423
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Då var bilen hämtad.
Resultat: Den ligger som ett strykjärn på vägen!
Den är lägre vilket syns framförallt bak, men det känns också när man kliver i och ur. Lite stötigare vid tvära ojämnheter...
Men jag måste säga att jag är toknöjd, nu åker bilen dit jag vill utan att luta och kränga.
Dessutom blev draget/kåpan mindre synligt än jag trodde, perfekt!
Betyg: 10 av 10! :-)-)
Gah! Hade ju varit riktigt skojsigt att testa. Fint att du blev (tok)nöjd(?) :mrgreen: :-)-)
Yes, nöjd som en tok! :mrgreen:
#1234445
snowi skrev:Sitter och funderar på om det är dags för V O L V O emblemen att lämna bilen eller ej...
Stiligt med emblem :-)-) Tycker jag så en smaksak, skulle to.m addera om jag köpt en begagnad utan :wink:
#1234454
Micce1980 skrev:
snowi skrev:Sitter och funderar på om det är dags för V O L V O emblemen att lämna bilen eller ej...
Stiligt med emblem :-)-) Tycker jag så en smaksak, skulle to.m addera om jag köpt en begagnad utan :wink:
Absolut en smaksak... själv beställde jag utan emblem och plockade själv bort V O L V O.. tycker det blir riktigt "Cleant" och snyggt (och lättare att hålla rent som en bonus) Så jag röstar FÖR! :-)-)
Bilagor
IMG_9077.jpg
IMG_9077.jpg (430.42 KiB) Visad 1947 gånger
#1234458
Börjar dra mig mot att plocka bort min volvo-text också, bilderna här spär på det! Den här S60 stod på jobbet och det ser klart cleant ut som sagt.
rps20180223_093617.jpg
rps20180223_093617.jpg (84.08 KiB) Visad 1949 gånger
#1234461
Jag har alla emblem kvar, men ska nog ta bort "V60 D4".
Gjorde samma sak på V50n och det var lättare att hålla efter, framförallt vid vaxning/polering med maskin, samtidigt som andra gott kan undra vad det är för spis... 8)
#1234462
Briander skrev:Börjar dra mig mot att plocka bort min volvo-text också, bilderna här spär på det! Den här S60 stod på jobbet och det ser klart cleant ut som sagt.
rps20180223_093617.jpg
Riktigt snyggt... skylthållaren drar dock ner det rejält IMO :wink:
  • 1
  • 880
  • 881
  • 882
  • 883
  • 884
  • 1845

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]