Moderator: Moderatorer

#1205400
Micce1980 skrev:Oj! Första bilden här på en bil med vinter däck för denna säsongen? :wink: Du har ju i alla fall acceptabla vinterfälgar, en annan har de där trista som alla andra har "Oden", så trista att man knappt vil sätta på dem :) men det sitter nästan nya Hakka R2 på så däcken är i alla fall topp.

Men de fick en tvätt idag, de åker nog på om någon månad, en annan bor ju långt söder ut :wink: körde på med att spraya på diesel och borste men får nog gå på med tyngre grejer för att få det 100
IMG_3294.JPG
Hehe jag hade plåtisar till min V70 så allt är ett lyft :lol: Men ja, det vart tidigarelagt skifte pga en punka. Hade ingen lust att köpa ett nytt sommardäck i mitten av oktober liksom, så jag skiftade. Det är ändå minusgrader vissa nätter här uppe och jag åker en del i jobbet.
#1205401
Började med "ska bara byta regskyltslampa", slutade med riven baklucka för att skruvf-n hade rostat och blev helt runddragen vid första skruvtaget... Fick dit lamphållaren med lim, hoppas den sitter kvar tills man får hem ny lamparmatur (den delen med handtag och allt :p). Tur att bilarna är lättmekade i alla fall.
#1205433
Spolade av bilen på väg hem ikväll. Någon nedfall hade lagt en gulaktig beläggning på rutorna. Inte okej... :wink:
#1205434
batmac skrev:Hehe jag hade plåtisar till min V70 så allt är ett lyft :lol: Men ja, det vart tidigarelagt skifte pga en punka. Hade ingen lust att köpa ett nytt sommardäck i mitten av oktober liksom, så jag skiftade. Det är ändå minusgrader vissa nätter här uppe och jag åker en del i jobbet.
Hade gjort samma sak, dessutom vill man ju inte gärna köpa sommardäck nu om något händer bilen i vinter, såvida man inte hittar till ett bra pris i alla fall. Ja allt som tillhör uppgradering är ju trevligt. Förra bilen var den första jag haft med alu-fälgar året om, 16" på sommaren och 15" på vintern. I år har jag i alla fall hoppat upp en tum på varje uppsättning då vi bytt bil :-)-) Kommer sakna sommarfälgarna "Pontos" som är grålackerade i vinter när smutsen kommer.
Steffe3 skrev:Började med "ska bara byta regskyltslampa", slutade med riven baklucka för att skruvf-n hade rostat och blev helt runddragen vid första skruvtaget... Fick dit lamphållaren med lim, hoppas den sitter kvar tills man får hem ny lamparmatur (den delen med handtag och allt :p). Tur att bilarna är lättmekade i alla fall.
Det blir ju så ibland, helt plötsligt har en simpel sak blivit ett mindre projekt :wink:

Blev så att jag skulle lyfta ur vinterhjulen från bilen ikväll, slutade mer att jag vaxade upp sommarfälgarna då de med fick sig en omgång grundlig rengöring idag. Sen blev det byte av en LED-lampa i taket, kom på att jag missat att byta ut en som inte lyste som de andra när de monterades i våras. Men så har jag inte heller haft innerbelysningen på sedan dess, men nu är det fint inför mörkret som kommer allt mer.
#1205550
Det blev en "hafstvätt". Det kommer nog mer skitväder, om man ska tro SMHI. :wink:
#1205566
Det blev en hälsokontroll hos "bilprovningen". Godkänd utan anmärkning.
#1205691
Jonnybcool skrev:Fick bli en tvätt...
Bild
Är verkligen svag för den där varianten av V70, du har fått till den riktigt snyggt. Sambon var tyärr emot både vit och V70 när vi skaffade nytt :lol: Vad är det för fälgar? Jag kollade igenom din garagetråd men hittade inte namnet.
#1205693
Jonnybcool: Trevligt utsikt har du med :-)-)
  • 1
  • 810
  • 811
  • 812
  • 813
  • 814
  • 1845

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]