Sida 1 av 1

164 3,2

Postat: tis 12 sep 2017, 13:16
av johanbertil
Håller på att sätta ihop en motor och skulle behöva lite råd, det som finns är.
Borrat block 3,2.
Steg 3 eller 4 topp.
Trippla solex till penta motorn.

Då är frågan, vad ska jag lägga pengar på härnäst?
Extraktor? (har grenrör till e-motorn)
Brytarlöst tändsystem?
Fajs 45or?

Tacksam för svar och ideer.

Re: 164 3,2

Postat: tis 12 sep 2017, 15:45
av Marlboroman
Allt beror ju på vad man har för mål och budget. Ett bra grenrör är viktigt, men det är bra tändning också.

Re: 164 3,2

Postat: tis 12 sep 2017, 16:24
av LarsBd
En kamaxel är ganska viktigt att ha.

Re: 164 3,2

Postat: ons 13 sep 2017, 12:59
av johanbertil
Jodå, det sitter en K-kam i nu och den får duga så länge.
Bilen är ett långtidsprojekt och målet är ju som vanligt,
så mycke pulver som möjligt, har tänkt att uppgradera bilen
allt eftersom, men vad ska man börja med???

Re: 164 3,2

Postat: ons 13 sep 2017, 15:57
av Marlboroman
Tändsystemet i första hand. Och ståldrev om du inte redan har det. Sen är det frågan om det inte är dags för förgasare innan man väljer vilken kam och grenrör man tänker sig i framtiden.

Re: 164 3,2

Postat: tor 14 sep 2017, 11:27
av johanbertil
Jo det sitter ståldrev i nu, det brytarlösa systemet KG säljer, är det nått att lägga pengar på eller vad ska man köpa?
Funkar solexarna att köra med så länge??

Re: 164 3,2

Postat: tor 14 sep 2017, 15:46
av Rådlös
"det brytarlösa systemet KG säljer, är det nått att lägga pengar på eller vad ska man köpa?"

Menar du 123 Ignition? http://www.123ignition.se/produkter.php Du kan ju jämföra priser.

Allt är bättre än kondensator/brytarspetsar. Det är närmast rena stenåldern!

Re: 164 3,2

Postat: mån 09 okt 2017, 12:14
av johanbertil
Någon som har kört eller har lite erfarenhet av Solex 44PAI???