- mån 19 jun 2017, 21:26
#1180480
Hej
Försök köpa en begagnad portad rally topp eller rally cross topp med Förstärkta ventilfjädrar
Det man förr kallade steg 2 alternativt 3
Begagnade Weber typ DCOE 45 med ett bra insug typ Misab
Ett bra grenrör
Ett bra tändsystem , typ 123 eller liknande , finns billigare alternativ
Se till att bottendelen är 100 % ok , såsom lager vevstakar etc och balanserat
Ska du varva som en galning så krävs det nog bättre vevstakar
Köp hellre en modernare kam än R kam
Jag har haft en rätt vass maskin som köptes då Volvo Racing la ner ,, den skulle ge 165-170 hkr enl pappret, hmm 130 gav den på rullande landsväg, , fick senare upp den 145 men det krävde rätt mycket jobb med förgasarna och tändningen samt en bättre kam än R kammen
Frågan är hur mycket har du kört rally innan?
Kanske skulle ge dig på lättare trim tills du blir duktig förare
Min start bil var en 144 med B20 med renoverad bottendel steg 1 topp och en weber DCD samt på den tiden en D kam
Den drog bra från ganska låga varv och var lättmekad , riktigt behändig i skogen
Samt både växellådor o bakaxel höll hyfsat ,, tror aldrig jag bytte bakaxel på den nån gång.
Växellådorna gick väl då o då ,, oftast på grund av slarv i växlingarna
Bättre o satsa på kaross o väghållning samt bromsar
Mvh
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
Försök köpa en begagnad portad rally topp eller rally cross topp med Förstärkta ventilfjädrar
Det man förr kallade steg 2 alternativt 3
Begagnade Weber typ DCOE 45 med ett bra insug typ Misab
Ett bra grenrör
Ett bra tändsystem , typ 123 eller liknande , finns billigare alternativ
Se till att bottendelen är 100 % ok , såsom lager vevstakar etc och balanserat
Ska du varva som en galning så krävs det nog bättre vevstakar
Köp hellre en modernare kam än R kam
Jag har haft en rätt vass maskin som köptes då Volvo Racing la ner ,, den skulle ge 165-170 hkr enl pappret, hmm 130 gav den på rullande landsväg, , fick senare upp den 145 men det krävde rätt mycket jobb med förgasarna och tändningen samt en bättre kam än R kammen
Frågan är hur mycket har du kört rally innan?
Kanske skulle ge dig på lättare trim tills du blir duktig förare
Min start bil var en 144 med B20 med renoverad bottendel steg 1 topp och en weber DCD samt på den tiden en D kam
Den drog bra från ganska låga varv och var lättmekad , riktigt behändig i skogen
Samt både växellådor o bakaxel höll hyfsat ,, tror aldrig jag bytte bakaxel på den nån gång.
Växellådorna gick väl då o då ,, oftast på grund av slarv i växlingarna
Bättre o satsa på kaross o väghållning samt bromsar
Mvh
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk