PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Wibo
#1166411
Tjena, har en Duett epa som nyligen är inköpt. Har hållt på med den ett tag nu, det ända problemet som jag inte blir klok på är bromserna. Vad kan vara felkopplat när motor för att jag snuddar bromsen? Det är en Duett 65' dock med en b23a
av Rådlös
#1166442
Menar du att motorn dör när du trampar på bromsen?

Kan det bero på att någon glad men okunnig "hemelektriker" har kopplat fel så att det blir avbrott till tändsystemet när stoppljusen skall tändas? Kolla upp detta. Lyser t.ex stoppljusen när du bromsar?
av Wibo
#1166600
Rådlös skrev:Menar du att motorn dör när du trampar på bromsen?

Kan det bero på att någon glad men okunnig "hemelektriker" har kopplat fel så att det blir avbrott till tändsystemet när stoppljusen skall tändas? Kolla upp detta. Lyser t.ex stoppljusen när du bromsar?
Yes, motorn dör när jag trampar på bromsen. Fast det räcker med att jag nuddar bromsen så dör den. Tomgången går från 900ca till 3-400 osen dör den, det tar kanske 5-10 sek från då jag bromsar. Stoppljusena funkar, funderar på om bromsservot eller några vakuumslangar kan sitta heltfel
av Arne
#1166654
Försvinner det bromvätska och vitryker motorn så har bromsservot pajat. Testa att plugga vacuumslangen till bromsservot och se om motorn funkar då.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1166663
Lite mer information om e.v ombyggnader och sådant hade kanske varit till hjälp. Original har inte PV/Duett bromsservo, det behövs inte på Wagners bromsar. Dom har (vad vi kallade då) "självservo", alltså ju fortare du kör desto mer "självverkan" blir det i bromsverkan. Det är original konstruktion med placeringen av huvudcylindern som (mer eller mindre) omöjliggör montering av servo som typ Amazon kombin hade

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen