- fre 24 mar 2017, 12:23
#1160545
Hej igen forum...
Lunchrast å lite mer funderingar !
Alla pratar ju om dubbla SU...
Har ju dryftat det här med dubbla förgasare i en annan tråd och nu kommer vi till Herr Strömberg...
Vad jag förstår så satt dessa på senare B20 och marinmotorer... ?
Vad är fördelen (om någon ?) med 2 st dylika ?
Nackdelar ?
Om man tittar på bestyckningen (nålar) på ett dubbelmontage, är det samma som på enkel ?
Visst är det väll 2 likadana förgasare, inte en främre resp bakre som på SU ?
Allt står säkerligen i reservdelskatalogen, men det är roligare att lyfta frågan här... 8)
Andra synpunkter ?
Mvh
Micke K
Ekerö
Lunchrast å lite mer funderingar !
Alla pratar ju om dubbla SU...
Har ju dryftat det här med dubbla förgasare i en annan tråd och nu kommer vi till Herr Strömberg...
Vad jag förstår så satt dessa på senare B20 och marinmotorer... ?
Vad är fördelen (om någon ?) med 2 st dylika ?
Nackdelar ?
Om man tittar på bestyckningen (nålar) på ett dubbelmontage, är det samma som på enkel ?
Visst är det väll 2 likadana förgasare, inte en främre resp bakre som på SU ?
Allt står säkerligen i reservdelskatalogen, men det är roligare att lyfta frågan här... 8)
Andra synpunkter ?
Mvh
Micke K
Ekerö
Bilar som jag haft....
Plymouth Valiant V-100 1967 (häck)
Volvo Duett 1965
Volvo Amazon 1966
Opel Kadett Rally 1970 ?
Volvo PV 1962
BMW 323i 1982
Volvo PV 1965 ?
Volvo 745 GL 1988
Volvo 750 Turbo 1986
Volvo 945 GL 1996
+ en massa V70...
Plymouth Valiant V-100 1967 (häck)
Volvo Duett 1965
Volvo Amazon 1966
Opel Kadett Rally 1970 ?
Volvo PV 1962
BMW 323i 1982
Volvo PV 1965 ?
Volvo 745 GL 1988
Volvo 750 Turbo 1986
Volvo 945 GL 1996
+ en massa V70...