- tis 24 jan 2017, 09:07
#1143550
Gjorde en mindre renovering av min strombergförgasare på min 142-72' i somras där jag bytte membran och bränslenål samt rengjorde insidan.
Detta pga att den fått något för högt CO-värde på senaste besiktningen. Nu verkar det som att bilen får för mycket bensin ändå, den går inte helt perfekt på tomgång och stiften pekar på att den får för mycket! Motorn ,B20, är nyrenoverad ska också nämnas.
Var kan problemet ligga? Bränslemunstycket, flottör?
Har inga specialverktyg för att justera munstycket - kan man göra det på annat sätt? Eller kan nålen justeras för att få "samma" effekt?
Detta pga att den fått något för högt CO-värde på senaste besiktningen. Nu verkar det som att bilen får för mycket bensin ändå, den går inte helt perfekt på tomgång och stiften pekar på att den får för mycket! Motorn ,B20, är nyrenoverad ska också nämnas.
Var kan problemet ligga? Bränslemunstycket, flottör?
Har inga specialverktyg för att justera munstycket - kan man göra det på annat sätt? Eller kan nålen justeras för att få "samma" effekt?