- fre 30 dec 2016, 15:02
#1136072
Hej!
Min stackars bil har stått på lite problem. Motorn tänder inte på alla cylindrar. Motorn är en B18A och där sitter en B20-fördelare på'n.
Bilen började gå dåligt och ryckigt över de sista fartguppen påväg hem och tidigare har liknande beteende berott på dåliga brytare så de var det första jag kollade. Brytaravståndet var obefintligt men brytarspetsarna var inte brända och såg fina ut. Efter att ställt in brytaravståndet på 0,4mm med bladmått så går bilen fortfarande illa. Jag bytte tändstift, ingen skillnad. Ingen gnista på åtminstone cyl. 1, men tror bara den tänder på en cylinder.
Nya tändstift, testat flera olika kondensatorer, testat olika brytaravstånd, testat tändspole med multimeter, rengjort kontaktytor och kollat så att kablarna är fina. (Kopparkablar)
Jag börjar få slut på grejer att testa och söker därför hjälp här.
Tack på förhand, Kristoffer!
Min stackars bil har stått på lite problem. Motorn tänder inte på alla cylindrar. Motorn är en B18A och där sitter en B20-fördelare på'n.
Bilen började gå dåligt och ryckigt över de sista fartguppen påväg hem och tidigare har liknande beteende berott på dåliga brytare så de var det första jag kollade. Brytaravståndet var obefintligt men brytarspetsarna var inte brända och såg fina ut. Efter att ställt in brytaravståndet på 0,4mm med bladmått så går bilen fortfarande illa. Jag bytte tändstift, ingen skillnad. Ingen gnista på åtminstone cyl. 1, men tror bara den tänder på en cylinder.
Nya tändstift, testat flera olika kondensatorer, testat olika brytaravstånd, testat tändspole med multimeter, rengjort kontaktytor och kollat så att kablarna är fina. (Kopparkablar)
Jag börjar få slut på grejer att testa och söker därför hjälp här.
Tack på förhand, Kristoffer!