PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
#28107
Roffy skrev:hmm.... butt-ugly er vel ordet ??? va tycks om den her då?

Snygg bil men ful spoiler..... :

Bild
Tokfräsh taksänkning :lol:
av _Uff3_
#66339
olafixar skrev:Hehe...Snygg spoiler (U) ...typiskt 70-tal

Bild
Jag har en sån spoiler på min amazon :shock:
Men den råkade falla av efter en skogsbilväg. gick väll kanske aningen för fort :lol:
men ska bara reparera den å sätta dit den igen ;)
man kan ju inte vara som alla andra :D
av Rådlös
#66349
En fråga som jag länge har ställt mig när jag ser bilder på taksänkta bilar, som t.ex. denna gula Amazon.
Hur gör man med rutorna? Är det äkta mineralglas eller plexiglas?
Om det är äkta glas, måste det väl kosta en mindre förmögenhet att få det "tillskuret" i specialmått?
Någon som vet?
av 240R
#79302
påminner om ett tåg me den där spoilern =P
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#79325
Rådlös skrev:En fråga som jag länge har ställt mig när jag ser bilder på taksänkta bilar, som t.ex. denna gula Amazon.
Hur gör man med rutorna? Är det äkta mineralglas eller plexiglas?
Om det är äkta glas, måste det väl kosta en mindre förmögenhet att få det "tillskuret" i specialmått?
Någon som vet?
Vindrutan är den enda rutan som går att skära ner till rätt storlek. Bak- och sidorutor brukar vara av plexiglas.

/Håkan
Användarvisningsbild
av Caffis
#79628
Grymma håckyklubbor på drängen, men det skulle ju se ut så på den tiden Höjd i bak r-kam weber 45or som bröla som en galen ko Sen var det bara att fräsa runt korvmojen i 100. Fast dom riktigt Coola grabbarna åkte 140 med en Custom motor eller en KG maskin ojoj :)
Användarvisningsbild
av camaro69
#87251
Caffis skrev:Grymma håckyklubbor på drängen, men det skulle ju se ut så på den tiden Höjd i bak r-kam weber 45or som bröla som en galen ko Sen var det bara att fräsa runt korvmojen i 100. Fast dom riktigt Coola grabbarna åkte 140 med en Custom motor eller en KG maskin ojoj :)
Vadå, grymma hockeyklubbor på drängen. Tycker mer att det liknar "tattarhängslen".

:lol:

En klassisk bild från en svunnen tid på en Amazonraggare med 5,5" fälgar och spoiler på bilen.
Impade säkert på "småhönsen" vid Rulles korvmoj.

Detta är kulturhistoria.
:lol:

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]