PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1135481
Irokee skrev:Trådskaparen (jag) har en en 67:a som är, vad vi antar, ombyggd till rattlås..
Det är inte svårt att ta bort ratten och prova. Ställ bilen så hjulen står rakt och då ska ju ratten också stå rakt. Ta bort signalringen och kabelskon till signalhornen, lossa muttern något varv, ta med båda händerna där ekrarna är, båda fötterna stadigt i golvet. sedan tar du i utav h---te och vickar samtidigt på ratten mot dig. Om den inte kommer någorlunda omgående så får du be någon klappa till på muttern med en hammare (peta ner kabeln en bit). så brukar den komma loss. Anledningen till att muttern ska vara på är att slippa dyra tandläkarbesök och om du behöver knacka med hammare, inte skada gängorna på rattstången
Anledningen till "förvirringen" är att var inte först såg att det var ett annat namn på första inlägget, så jag tog för givet att du hade båda bilarna :oops:
Användarvisningsbild
av Irokee
#1135483
Hoppsan..
Trådskaparen är ju inte jag :oops:
Jag "bumpade en g:a tråd...
Mrmontana har förhoppningsvis kvar sin 69:a och undertecknad en 67:a.

Får ta en match med ratten ikväll :P

//Micke K

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]