PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av 142volvo
#857568
Är nyfiken på om priserna är högre på marknaden utomlands, kanske i Tyskland? Någon som har erfarenhet av att ha sålt/köpt bil och som vet hur priserna ligger till? Har en Volvo 142 i relativt bra skick och är nyfiken på om den skulle kunna säljas dyrare i Tyskland, vilket jag har hört!
Användarvisningsbild
av Sierra94
#857588
Finns stort intresse för amazoner och 140: or i holland vet jag. En gammal svärfar till mig sålde mkt dit och fick bra betalt.
av 142volvo
#857745
Okej låter bra! Har du någon aning om hur pass mycket han fick sålt bilarna för?
Med min bil räknar jag med ett värde utav 18-23000 på den svenska marknaden, hur mycket kan man kanske få för den i Tyskland/holland mån tro?
Användarvisningsbild
av Sierra94
#858202
Nu var det här riktigt fina bilar med ganska få mil men en av hans amazoner fick ha över 80 tusen för. En 2 dörrars.
av Volvosson
#859566
Lägger in en annan synvinkel.

Visst, man vill ha hyffsat betalt för en gammal pärla..

Men om valet står mellan att sälja för ex 40000 till en riktig volvo-entusiast här i Sverige
som verkligen vill ha bilen och kommer ta hand om och förvalta den på bästa möjliga vis,
eller att sälja för 45000 till nån handlare/mellanhand i Tyskland / Holland som bara vill
sälja vidare och trissa upp priset.. Så hade iaf jag sålt för 40000 till entusiasten.
av 142volvo
#859947
Volvosson skrev:Lägger in en annan synvinkel.

Visst, man vill ha hyffsat betalt för en gammal pärla..

Men om valet står mellan att sälja för ex 40000 till en riktig volvo-entusiast här i Sverige
som verkligen vill ha bilen och kommer ta hand om och förvalta den på bästa möjliga vis,
eller att sälja för 45000 till nån handlare/mellanhand i Tyskland / Holland som bara vill
sälja vidare och trissa upp priset.. Så hade iaf jag sålt för 40000 till entusiasten.
Förstår din synvinkel.
Kommer säkerligen ändå bli att den säljs inom Sverige (om jag nu säljer den), tänkte mest bara se hur pass stor skillnaden var på europamarknaden.
Men hade t.ex en volvo 140 varit "värd" 30 000 i Sverige men hela 50 000 i Tyskland så hade nog situationen förändrats!
Antar att en volvo ska leva och dö i fäderneslandet trots allt :)
av twincab
#859966
Hej
Kan du ta med bilen till VROM i Göteborg och ha en "skylt till salu" så kanske nån Tysk/Holländare köper!
(brukar vara en hel del folk från Tyskland/Holland/USA där)
Ett antal Svenska bilar (bla 140:ior) har blivit sålda där under årens gång. Sedan kan man ju tycka vad man vill om dom går på export.
Men det är ju du som sätter priset!

//Erik

Alla AC-system läcker. Ofta kan det drö[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]