- sön 10 dec 2017, 18:56
#1217637
tjenare. har en volvo valp med en b20 i som jag har problem med.
allt började med att jag en morgon skulle köra till jobbet. men efter jag kört 100m började den hosta och gå pissdåligt. det slutade med att jag fick vända om och lösa resan på annat sätt.
jag bytte kondensator, förgasarmembran, rotor, fördelarlock, bensinfilter, kollade brytarspetsarna men den gick ändå mycket dåligt. så jag tog upp fördelaren och putsade och inspekterade. allting såg hyfsat bra ut. men när jag skulle skruva tillbaka fördelaren så hamnade den lite på sniskan så foten sprack. köpte en ny fördelare och nu startade den direkt.
men den går inte bra. i uppförsbacke och gaspådrag tappar den all effekt (värst på högre växlar)
det är en zenith stromberg 175 förgasare på den. alltså massor med vakum och roligheter. när jag lyfter "vakumkolven" så dör bilen direkt. kan det ha någonting med saken att göra? alltså att kolven lyfter för högt när jag gasar hårt för länge?
mvh David
allt började med att jag en morgon skulle köra till jobbet. men efter jag kört 100m började den hosta och gå pissdåligt. det slutade med att jag fick vända om och lösa resan på annat sätt.
jag bytte kondensator, förgasarmembran, rotor, fördelarlock, bensinfilter, kollade brytarspetsarna men den gick ändå mycket dåligt. så jag tog upp fördelaren och putsade och inspekterade. allting såg hyfsat bra ut. men när jag skulle skruva tillbaka fördelaren så hamnade den lite på sniskan så foten sprack. köpte en ny fördelare och nu startade den direkt.
men den går inte bra. i uppförsbacke och gaspådrag tappar den all effekt (värst på högre växlar)
det är en zenith stromberg 175 förgasare på den. alltså massor med vakum och roligheter. när jag lyfter "vakumkolven" så dör bilen direkt. kan det ha någonting med saken att göra? alltså att kolven lyfter för högt när jag gasar hårt för länge?
mvh David
hellre pissa i en stupränna än att stupa i en pissränna