Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

#55530
Hej,

ville på detta sätt förvarna om att forumet kommer att ligga nere en stund under helgen.

Jag ska nämligen uppgradera till senaste versionen av forumprogramvaran.

Jag siktar på att göra detta på lördag förmiddag.

/Tommy
Användarvisningsbild
av tomisak
#56163
Hej,

nu har vi uppgraderat till senaste versionen av forumprogramvaran.

I princip alla uppdateringar är sådant som inte märks för er användare, utan är bugg- och säkerhetsfixar.

Eftersom vi har en del "moddar" (skillnader från orginalkoden) här på forumet så kan det finnas detaljer som jag missat - hör därför gärna av er om ni upptäcker några konstigheter!

--

Jag kan också berätta att phpBB (forumprogramvaran) håller på att utveckla en helt ny version (kallad Olympus). Den versionen kommer att vara väldigt uppfräschad och innehålla mängder av ny funktionalitet. I nuläget finns en "Beta 2" av Olympus, vilket innebär att den är inne i en testfas. Jag vet inte säkert när den kommer att komma ut i en "skarp" version, men jag gissar att det kommer att ske om några månader.

Den uppgradering som jag gjort idag kommer också att underlätta att senare gå över till Olympus.

//webbis
av Addekarlsson
#56170
Ser fint ut än så länge iaf. Jag har inte sett till några konstigheter, men så har jag inte kikat så överdrivet noga heller. :wink:

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#56282
Enda spökeriet jag märkt hittills var att jag gatt ta bort gamla kakan här på jobbet, för att kunna logga in automatiskt igen.

I övrigt är det bara :-)-) enligt mig. :D

Mvh/ Adde

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]