Moderator: Moderatorer

#1175232
Detta var iofs i fredags förra veckan. Hade kört fram och tillbaka till brorsan med släpkärran. Det var 27°C när ja åkte och 31°C när ja kom fram på eftermiddagen efter 18mil. Brorsan tyckte ACn gav kyla snabbt. Inte vet ja men ingen Volvo har varit långsam. Min gamla V70R från 98 var väldigt snabb på att kyla. Värmen var oxå finfin.
Börjar bli mil på åket nu.
Bild
#1175245
Perra83 skrev:Börjar bli mil på åket nu.
Det håller jag inte med om... :wink:
Min har gått typ 1100 mil under de 3 månader jag haft den.
Är på landet nu, samma nästa helg (som också är långhelg) vilket blir ytterligare ca 100 mil/helg... 8)
#1175260
fjohan82 skrev:
Perra83 skrev:Börjar bli mil på åket nu.
Det håller jag inte med om... :wink:
Min har gått typ 1100 mil under de 3 månader jag haft den.
Är på landet nu, samma nästa helg (som också är långhelg) vilket blir ytterligare ca 100 mil/helg... 8)
Oj då har du legat på bra med så många mil redan. Hoppas att du är nöjd med nya bilen :D
#1175378
börne skrev:
bajenmartin skrev:Äntligen bytt till svart logga! Blev riktigt bra!

Bild
Tycker den loggan är asful... ett original järnmärke är betydligt snyggare :D

Tvätt av kärran & ett lager snabbvax... nu blänker det fint där under all pollen!!
Då tycker vi helt olika..
Jag föredrar det svarta helt klart.
#1175392
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:
Perra83 skrev:Börjar bli mil på åket nu.
Det håller jag inte med om... :wink:
Min har gått typ 1100 mil under de 3 månader jag haft den.
Är på landet nu, samma nästa helg (som också är långhelg) vilket blir ytterligare ca 100 mil/helg... 8)
Oj då har du legat på bra med så många mil redan. Hoppas att du är nöjd med nya bilen :D
Jadå, mycket nöjd! :-)-)
Blir ca 90-100 mil varje gång jag är på landet, så det sticker iväg. Dessutom en hel del körande i vardagslag...
Om det inte blir New York i sommar blir det bilen till Italien, då blir det än fler mil.

Gjort idag? Den stod i solen, så jag tänkte testa fjärrstarten i VOC-appen. Kom upp att den inte kunde startas.
När jag kom ut var bilen igång, riktigt stabilt...:roll:
#1175407
Tvättat i pollett tvätten och tankat fullt och parkerat så långt bort som möjligt ifrån träden och dess gula sattyg.
Men jag observera en sak medans jag väntade.
När jag stod och väntade på en plats i pollett tvätten uppmärksammade jag en herre med en mörk färgad Renault megane ~2012 och han bjöd på ett riktigt riktigt gott skratt.

Han hade kört in i tvätten och tagit fram sin svamp och shampo han hade med sig, sedan hade jag hällt lite shampo på svampen och blött ner den i den där hinken ni vet som högtryck/borsten sitter/står i och som har 4kg grus på botten ja i allafall så tvättar han (läs gnida in) bilen som är helt torr och med ett rejält lager landsvägs sand på, och efter att han hade tagit hela bilen, som ser ut som en två åring har tvättat för övrigt, så spolar han av den med en pollett och sedan tar han ytterligare en tvätt pollett och lägger på ett lager vax, sen blev en plats ledig så jag fick åka in i den men jag tror han va ganska nöjd, han som hade med egen svamp och allt så han slipper använda den där äckliga borsten som inte ens gud vet var den har varit.
Jag ler inombords när jag tänker på det, jag undrar hur han tänkte.
#1175529
bajenmartin skrev:Äntligen bytt till svart logga! Blev riktigt bra!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa, Dom fem nollorna... :lol:
#1175545
andreas202 skrev:Tvättat i pollett tvätten och tankat fullt och parkerat så långt bort som möjligt ifrån träden och dess gula sattyg.
Men jag observera en sak medans jag väntade.
När jag stod och väntade på en plats i pollett tvätten uppmärksammade jag en herre med en mörk färgad Renault megane ~2012 och han bjöd på ett riktigt riktigt gott skratt.

Han hade kört in i tvätten och tagit fram sin svamp och shampo han hade med sig, sedan hade jag hällt lite shampo på svampen och blött ner den i den där hinken ni vet som högtryck/borsten sitter/står i och som har 4kg grus på botten ja i allafall så tvättar han (läs gnida in) bilen som är helt torr och med ett rejält lager landsvägs sand på, och efter att han hade tagit hela bilen, som ser ut som en två åring har tvättat för övrigt, så spolar han av den med en pollett och sedan tar han ytterligare en tvätt pollett och lägger på ett lager vax, sen blev en plats ledig så jag fick åka in i den men jag tror han va ganska nöjd, han som hade med egen svamp och allt så han slipper använda den där äckliga borsten som inte ens gud vet var den har varit.
Jag ler inombords när jag tänker på det, jag undrar hur han tänkte.
Hahaha Bild Bild

Skickat från min Galaxy S7 Edge via Tapatalk
  • 1
  • 747
  • 748
  • 749
  • 750
  • 751
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]