Moderator: Moderatorer

#1192997
joel80 skrev:Lagat punktering.. : :evil:
400kr för en fet skruv i däcket
Inte metall? :lol:
#1193050
Hm.. En fet metallskruv då.. Nöjd? :)

Undrar om lagningen håller dom typ 300 mil jag troligen kör innan mitten/slutet på oktober.

Gör inte så mycket på däcken I övrigt.. Jag måste köpa nya till våren.


Bild
#1193137
NEJ!!!! Jag är absolut inte nöjd med att du fått en fet metallskruv i ditt däck! Jag tycker det är riktigt tråkigt. Tro mig. :shock:
#1193225
Monterat ett stycke ny backspegel på bilen och testat, tada.wav! Funkar alldeles utmärkt. Fick kasta om stiften lite pga olika kontaktstycken men min mappning av kablarna var korrekt, allt lirar. Satan så bra det blev!
Glad i hågen tog jag även loss andra sidans spegel och satte ihop den nya spegeln med den gamla foten. Imorrn blir det till att fixa kontakterna och montera! :D :D
#1193237
grillchips skrev:Monterat ett stycke ny backspegel på bilen och testat, tada.wav! Funkar alldeles utmärkt. Fick kasta om stiften lite pga olika kontaktstycken men min mappning av kablarna var korrekt, allt lirar. Satan så bra det blev!
Glad i hågen tog jag även loss andra sidans spegel och satte ihop den nya spegeln med den gamla foten. Imorrn blir det till att fixa kontakterna och montera! :D :D
Woop Woop!! :) Kommer bli ruskigt bra
#1193288
grillchips skrev:Monterat ett stycke ny backspegel på bilen och testat, tada.wav! Funkar alldeles utmärkt. Fick kasta om stiften lite pga olika kontaktstycken men min mappning av kablarna var korrekt, allt lirar. Satan så bra det blev!
Glad i hågen tog jag även loss andra sidans spegel och satte ihop den nya spegeln med den gamla foten. Imorrn blir det till att fixa kontakterna och montera! :D :D
Fixa film! :D

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1193406
Ahh.. Projekt V70-speglar (med smala blinkersen) på V50 avklarat. Allt är monterat och testat och klart. Förhållandevis liten detalj för gemene man men satan vilken skillnad det blev i min bok. Värt varje sekund av svett och blod (ja, plastkanter är vassa).

Vet att några här är nyfikna men bilder kommer i helgen när jag tvättat blåa faran. :D
#1193408
grillchips skrev:Ahh.. Projekt V70-speglar (med smala blinkersen) på V50 avklarat. Allt är monterat och testat och klart. Förhållandevis liten detalj för gemene man men satan vilken skillnad det blev i min bok. Värt varje sekund av svett och blod (ja, plastkanter är vassa).

Vet att några här är nyfikna men bilder kommer i helgen när jag tvättat blåa faran. :D
Var det inte V60 speglar? Du det finns tvättställen som har öppet dygnet runt vettu :wink: Får vänta och se resultatet, lär vara kanonsnyggt, kul att se att du fortfarande pillar och har dig i alla fall :-)-)
#1193417
Micce1980 skrev: Var det inte V60 speglar? Du det finns tvättställen som har öppet dygnet runt vettu :wink: Får vänta och se resultatet, lär vara kanonsnyggt, kul att se att du fortfarande pillar och har dig i alla fall :-)-)
Jag trodde det var V60-speglar men efter att ha inspekterat foten (grannbilen i garaget är en V60) så stämde det inte. Kollade då på en V70 i garaget där foten stämde helt överens. Spegelhusen verkar dock vara identiska.

Ja, jag lovade mig själv att inte göra mer med bilen i våras men det har blivit lite småpill här och där. Grejen med speglarna har jag funderat på länge, om det varit görbart på något enkelt sätt. När Rille K visade upp sin "C50/V30" och hade sådana speglar på så misstänkte jag att det krävdes enormt med modifikation och plastning för att få ihop det, dvs inte en chans. Så dök plötsligt en bekant upp med sin C30 och förklarade att det är snudd på plug n play. När jag i samma veva fick erbjudande om att köpa ett par kompletta speglar av en forummedlem här (tack igen walkmann!) så var det en no-brainer. Jag är en sucker för bra deals. :D

Det visar sig att många av Volvos spegelhus har exakt samma infästning på foten. Det är bara fotens form mot bilen som är annorlunda. Med semi-rätt verktyg och lite påhittighet går det att lossa på huset och skifta. Nyare V50 (2010 och fram iaf) verkar dessutom ha samma kontaktstycken på kablagen men eftersom min är en 2008 hade den en äldre variant vilket drog ut på tiden för mig då jag fick mappa alla kablar och improvisera lite. Men det blev kanon och funkar utmärkt.

Min vanliga GDS-hall stänger insläpp vid 21, så det var kört. Och jag hade ett glas middagsvin i magen. ;)
Nu är det bara en absolut sista grej kvar att göra med bilen, sen får det fan räcka - och det är mjukvaran för subwoofern som petas in 7/9. Fingers crossed. :lol:
  • 1
  • 789
  • 790
  • 791
  • 792
  • 793
  • 1845

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]