Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

#447682
I linje med att vi vill ha ökat trivsel på forumet genom att forumsreglerna efterföljs så har vi ändrat vad som händer om en användare får en varning.

Tidigare så har användaren fått en varning, användaren själv har sett i sin profil att denne har varit varnad men ingen annan användare har kunnat se det. Så en varning har bara varit ett sätt för oss att visa att nu är du nära att bli bannad utan att egentligen ha någon effekt.

Vi anser att det ska gå väldigt långt innan vi bannar någon från forumet och har därför funderat på hur vi kan få en varning mer effektiv.

Så, i fortsättningen när en användare får en varning så kommer samtliga inlägg från personen att behöva godkännas av moderator innan de syns på forumet. Precis som i säljes/köpes-avdelningen.
Självklart kommer vi inte vår högsta prioritet vara att godkänna dessa inlägg så den som har blivit varnad får finna sig i att det tar tid innan dennes inlägg blir godkänt eller avslaget.
Hur länge användren kommer att bära denna varning beror på hur grovt vi anser att regelövertrampet / regelövertrampen har varit.

Men en varning är fortfarande något som kommer att vara väldigt sällsynt att vi delar ut, självklart så kommer vi även fortsatt att försöka lösa saker och ting via pm med personen!

Detta är inget som kommer beröra minst 99.9% av forumets användare och jag hoppas att vi aldrig kommer att behöva använda detta på någon.

Hälsningar
Moderatorteamet genom Brainy
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]