Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av webmaster
#346180
Hej alla,

Då var vinnaren i vår novembertävling "Bästa/Roligaste mekarbild" tillsammans med Skruvat.se utsedd...!

Vi fick inte in så många bidrag som vi hoppats på, men av inkomna bidrag har juryn på Skruvat.se utsett Eccy243 till vinnare!

Vi gratulerar Eccy243 och hoppas att presentkortet på 1000 SEK hos Skruvat.se kommer väl till nytta!

Alla tävlingsbidrag kan ses här: Novembertävling 2009 - Bästa/Roligaste mekarbild

Eccy243s vinnarbidrag:
Bild

Vi tackar för alla tävlingsbidrag och påminner om att vi regelbundet kommer anordna tävlingar tillsammas med Skruvat.se - så håll utkik efter nästa tävlingstillfälle!

Mvh
Teamet på jagrullar.se genom Webbis

Bild

http://www.skruvat.se - Bra bildelar till skruvade priser med snabba leveranser!
Användarvisningsbild
av eccy243
#346307
Jag får börja med att tacka för vinsten. Tänkte berätta historien om den här bilden. Den togs för ganska längesen. Början på maj 2006.

Den här helgen skulle det vara dansgala på lördagen. Detta hade jag tagit på mig att skjutsa till.
Som sann 740-raggare var man ute och gled på fredagskvällen också. Var ute och åkte lite. När jag skulle backa ut från en parkering skulle jag prova att lägga lite lakrits på vår-asfalten. La i backen. Ner med högerfoten i golvet. Varvstopp, och släppte kopplingen. RANG-DANG-DANG-SKRAP-SKRRRRRRR-KADONK! -Lät det från växellådan. Och spaken hoppade ur läget. Jag tänkte bara: Vafan?? La i backen igen och provade att backa ut normalt. Klick sa det i växellådan och spaken hoppade ur läget. Tänkte att "jaha, då var backväxeln paj". Knuffade ut bilen från platsen och provade att köra frammåt. Det gick, men det lät klick-klick-klick i lådan. Satt väl och svor ett tag. Sen ringde jag runt lite. Första personen jag ringde hade en växellåda. :D Den satt dock på en 240. Den bilen stod upphissad på fyra original-domkrafter. Lådan jag skulle ha var en M46 overdrive. Ganska ovanlig låda ändå. Glad att det gick så smidigt att få tag på den. Skruvade ur lådan lite snabbt alá skrotmek. Lastade in lådan i bilen. Bogserade hem. Sa till min kompis att "du ska hjälpa mig att byta låda imorrn!"

Dagen efter var det 20 grader varmt. Började klockan 10 på morgonen. Skulle palla upp bilen. Började med en pallbock under bakre domkraftsfästet. Den pallbocken vek sig. En pallbock kvar. Satte den på samma ställe, men säkrade bilen i längsled med ett spännband som fästes runt en stadig björk. Fram tog vi en rejäl träkubbe och pallade upp på längsgående balken. Fråga mig inte vad kubbarna under hjulet gör. :-DD Skruvade ur lådan (hade aldrig gjort de förut). Modifierade den nya för att få den att passa på 740. Smackade upp nya lådan. Byta koppling? Näe, hade inte tid, och inte delar heller. :wink: Allt var klart på ca fem timmar på grusuppfarten. Hela tilden samma tanke i huvet. "Bilen SKA vara körbar ikväll!"

Vi fick ihop skiten och "nya" lådan funkade bra. Duschade och åkte på dans. :lol: Fick en trevlig kväll. :D

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]