Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tomisak
#209632
Hej alla,

för lite drygt tre år sedan tog jag över som webmaster på jagrullar.se. Det har varit otroligt kul att vara med när forumet växt, från omkring 600 besök per dag 2005 till nuvarande dryga 3.300 besök per dag.

Det senaste året har jag dock haft allt mindre tid att sköta om forumet. I synnerhet efter den senaste nödvändiga serveruppgraderingen i våras har jag insett att jag inte alls hinner med. Jag känner att det finns massor av bra idéer från alla medlemmar och själv vet jag också om en hel del roliga saker man kunde göra för att utveckla forumet och sajten. Men min tid vill aldrig räcka till, inte ens till att fixa småsaker och buggar.

Jag har funderat mycket och kommit fram till att det enda vettiga är att försöka hitta en ny ägare och webmaster till forumet. Det blir inte någon lätt process, för jag tycker det är viktigt att hitta någon seriös person/företag som vill satsa på sajten och som har lite resurser att lägga både på drift och utveckling.

Jag ska givetvis hålla er alla uppdaterade om vad som händer och om någon av er har tips eller kontakter som ni tror skulle vara intresserade av att driva forumet får ni mer än gärna höra av er till mig.

Hälsningar,
Tommy
Användarvisningsbild
av tomisak
#304493
Hej alla,

så har vi nu äntligen hittat en ny ägare till jagrullar.se. Det har tagit sin tid, för det har varit viktigt för oss att hitta en ny ägare som är seriös och som vill satsa vidare och vidareutveckla sajten.

Överlämnandet av sajten har redan börjat och er nya webmaster kommer sannolikt att presentera sig inom kort!

Jag tror själv att detta är väldigt bra för sajten, det behövs nya friska idéer och nya friska krafter eftersom jag själv inte längre har tid att lägga på nyutveckling och buggfixande.

Eftersom jag slutar som webmaster byter jag nu också mitt användarnamn, från just webmaster till tomisak. Jag kommer fortfarande att finnas tillgänglig på sajten under en övergångsperiod om ni har några frågor!

Hoppas alla har en skön sommar!

Mvh,
tomisak
Användarvisningsbild
av Tomas88
#304506
Då väntar vi med spänning på den nya ägaren och tackar Tommy (tomisak) för hans tid som ägare.
Användarvisningsbild
av webmaster
#304625
Hej alla!

Jag heter Magnus, är 29 år och bor strax utanför Stockholm. Till vardags jobbar jag som IT-konsult inom webblösningar och integrationer. Jag har alltid haft ett stort bilintresse, så det skall bli väldigt kul att få kombinera IT med bilintresset!

Jag känner ett mycket stort ansvar att ta över staffetpinnen efter Tommy. Jag är otroligt "taggad" och ser verkligen fram emot att tillsammans med er få underhålla och bygga vidare jagrullar!

Självklart vill jag också passa på att tacka Tommy för det fantastiska jobb han utfört! Jag hoppas Tommy även i fortsättningen kommer vara en trogen besökare...

Som ni säkert förstår är det mycket att ta över "bakom kulisserna" så hoppas att ni har viss förståelse att det kommer ta ett tag innan jag är helt på banan!

Tveka inte att kontakta mig om ni har några frågor eller funderingar! Jag tar tacksamt emot alla tips, idéer och förslag på nya funktioner eller annat som kan göra att vi med gemensamma krafter kan lyfta jagrullar ytterliggare ett steg och göra sajten till det självklara valet!

Mvh
Magnus
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]