Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

#165484
Hej alla,

tänkte sammanfatta helgens nyheter på forumet:

1. Först och främst har jag nu lagt in så att länkar i inlägg alltid öppnas i ett nytt fönster. Detta efter att en kraftig majoritet av de som varit med och röstat så önskade. Så här: http://www.dn.se

2. Sedan har jag lagt till en snabbsvars-ruta, som visas längst ner på varje ämnessida. Detta gör det lite snabbare att svara på ett inlägg om man inte behöver tillgång till alla formatterings-möjligheter.

3. Avslutningsvis har jag lagt till ett par nya BBCodes (sätt att formattera text när man skriver inlägg).

Spoiler:
En spoiler kan man använda om man skriver en text som man vill ge läsarna möjlighet att själva välja om de vill se. T.ex. om man skriver en quiz-fråga kan man låta svaret ligga i ett dolt fält. Eller om man skriver om en film så kan man låta avslöjande detaljer ligga dolda.

Exempel på användning:
Kod: Markera allt
Det var en himla spännande film tycker jag.
[Spoiler]Jag hade aldrig kunnat tro att det var syrran som var mördaren.[/Spoiler]
Resultat:
Det var en himla spännande film tycker jag.
Spoiler »
Kartor:
Kartor kan vara bra om man t.ex. vill visa var man campade på semestern eller vill visa var Skånes bästa volvoreparatör håller till. Man kan flytta runt i kartorna, zooma in och ut och även se satellitbilder. Man kan tagga lite vadsomhelst, allt från namn på byggnader till adresser och GPS-koordinater. Man bör dock alltid förhandsgranska sin karta för att vara säker på att google förstår vad man menar.

Exempel på användning (adress):
Kod: Markera allt
[gmap]Hornsgatan 55, Stockholm[/gmap]
Resultat: Exempel på användning (GPS-koordinat):
Kod: Markera allt
[Gmap=8]N60.13144°, E15.45777°[/Gmap]
Resultat: Exempel på användning (namn på byggnad):
Kod: Markera allt
[gmap=16]Sydney Operahouse[/gmap]
Resultat:
GMAP_LINK » Sydney Operahouse
Hoppas att allt kommer till användning!

/Tommy
Startmotor byte

Om bilen bara har gått 11000 mil så ka[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]