Här presenteras nyheter som skett på forumet

Moderator: Moderatorer

#140927
Hej alla,

forumet fortsätter att växa och vi får hela tiden fler och fler medlemmar och besökare.

Under en tid har vi dock sett att stämningen på forumet sakta men säkert har försämrats: Allt fler trådar urartar med små eller större personliga påhopp och mindre genomtänkta inlägg som får många att ta illa upp.

Detta är väldigt tråkigt: Vi vill ju vara en av de bästa sajterna när det gäller få information och utbyta erfarenheter om Volvo. Men vi vill också vara en av de trevligaste sajterna på nätet. Under senare tid känner jag att vi misslyckas med det senare. Det har t.ex. förekommit medlemmar som bett om att få bli avregistrerade från sajten på grund av att de inte längre känner sig hemma.

Vi moderatorer (och inte minst jag själv) får ta på oss ett stort ansvar för detta. Vi har helt enkelt inte riktigt hunnit med att "stämma i bäcken" och när det väl blir "accepterat" med mindre påhopp så är det oundvikligt att det trappas upp mer och mer.

Detta är en viktig anledning till att vi inom kort kommer att utöka moderatorskaran.

Från och med nu kommer vi dessutom att införa en lite hårdare linje i modereringen. Vi vill helt enkelt inte se att medlemmar går till personangrepp eller beter sig taskigt mot varandra.

Vi kommer att ställa högre krav på att ni medlemmar tar ert ansvar och helt enkelt är trevliga mot varandra i alla lägen. Det går att ha olika uppfattningar om sakfrågor utan att starta (eller trappa upp) en spiral av gliringar som slutar med att trådens egentliga syfte försvinner.

- Känner du dig påhoppad i en tråd? Trappa då inte upp spiralen, utan kontakta en moderator istället!

---

Vi har börjat utfärda varningar till medlemmar som vi tycker har tråkig attityd och kommer även att följa upp detta med avstängningar om det mot förmodan inte räcker med en tillsägelse.

Jag hoppas verkligen att ni alla förstår bakgrunden till detta och att vårt syfte är att göra forumet trevligare och debattklimatet bättre - att alla ska känna att de vågar ge sina synpukter utan att riskera att bli dumförklarade eller förlöjligade.

Jag hoppas också att den som får en tillsägelse klarar av att ta det på rätt sätt: Vi kan inte utlova någon millimeterrättvisa, men vi lovar att göra vårt bästa för att behandla alla lika.

---

Med hopp om ett mer kamratligt jagrullar.se

/webmaster

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]